Nameštaj sa pločicama od porcelana
U Engleskoj Jozah Vedžvud (Josiah Wedgwood) uvodi
keramiku inspirisanu grčkim vazama. To je bila svetlo plava keramika sa
apliciranim belim reljefnim motivima preuzetim sa antičkih bareljefa. Ova
keramika brzo stiče ogromnu popularnost a posebno reprezentativni komadi francuskog
nameštaja bili su ukrašavani Vedžvudovim keramičkim pločicama. Ovakav nameštaj nalazi se u enterijeru čija
zidna slikana dekoracija preuzima motive sa keramičkih pločica. Pored toga koriste
se i pločice od Sevr porcelana, a stolovi malih dimenzija mogu imati celu gornju
ploču od porcelana iz ove čuvene manufakture. Posebno su upečatljivi šarmanti
damski pisaći stolovi („bonheur du jour“)
i kovčežići za nakit na postoljima koji su potpuno prekriveni nežno oslikanim
pločicama od Sevr porcelana, na kojima su najomiljeniji motivi buketa i venčića
od cveća. Ovi skupoceni komadi nameštaja bili su privilegija enterijera
kraljevskih rezidencija.
Polukružna konzola sa pločicom od
Vedžvud keramike sa klasičnom scenom na centralnom delu friza. Autor ovog komada je Adam Vaisviler.
Komoda na visokim nogama, obložena je Sevr porcelanom koji je oslikan nežnim, raznobojnim cvetnim girlandama, sa centralnim motivom korpice sa cvećem.
Komoda majstora za izradu nameštaja Martina Karlina sa ovalnim medaljonima od porcelana oslikanim buketima raznovrsnog cveća unutar svetlo zelenih okvira.
Veoma reprezentativna komoda majstora za izradu nameštaja Martina Karlina, dvoja vrata sa velikim medaljonima od porcelana na kojima su oslikani motivi korpi sa bogatim buketima ruža unutar svetlo plavog okvira. Raskošan efekat je upotpunjen razrađenim aplikama od pozlaćene bronze.
Neki komadi nameštaja malih
dimenzija su više ličili na skupoceni nakit nego na nameštaj. Takav je i ovaj
stočić sa pozlaćenim nogama i gornjim delom od porcelana koji je maštovito
oslikan emajlom. Pozadina je u vidu noćnog zvezdanog neba sa motivima oblaka,
putija(nagi krilati čecaci) i globusa, a na centralnom ovalnom polju gornje
ploče stola prikazana je egzotična scena inspirisana Otomanskim carstvom koje
je fasciniralo Evropljane u ovom periodu jer je realna opasnost od nadiranja
Turaka prošla.
No comments:
Post a Comment